Moja 605

         Właścicielem  Peugeot`a 605 jestem od  czerwca 2002 roku,  czyli trochę ponad dwa lata. Jest to jeden z pierwszych modeli wyposażony jeszcze w gaźnik (2.0 SL), oczywiście z instalacją gazową dzięki której koszty zbliżone są (a nawet i mniejsze) do oszczędnej jazdy maluchem z nieporównywalnie większym komfortem . Rok produkcji to 1990, sprowadzony do Polski jako składak w 1997. Wyposażenie standardowe czyli : wspomaganie kierownicy ,elektryczne szyby przód, centralny zamek. Aktualny przebieg to 260 tys. km ( przejechałem nim ok. 40tys) zamierzam przejechać jeszcze ok. 40tys.km .Czy 605-tka mnie zawiodła ? Chyba nie , chociaż kilka razy odmówiła posłuszeństwa :

1.linka sprzęgła 400km od domu (pęknięta plastikowa końcówka linki - mój sposób -wiertarka + kawałek drutu lub gwoździa i możemy jechać dalej :> )

2.alternator (koszt regeneracji wyniósł 100 PLN)

3.wymiana łącznika stabilizatora (2 x 45 PLN)

4.wymiana sworzni wahacza (2 x 32 PLN)

5.napinacz paska rozrządu (50 PLN +50 PLN robocizna)

To by było tyle na temat "usterek" jeśli można je tak nazwać . Wkrótce wymienię tarcze hamulcowe z przodu (115 PLN / sztuka) + klocki ( ok. 60 PLN). Peugeot 605 jest samochodem dużym z przestronnym wnętrzem i niesamowitym komfortem podróżowania , jeśli miałbym go zamienić to tylko na BMW serii 7 lub Peugeot`a 405.

 

 14.10.2003 - Wymieniłem :

 1.tarcze hamulcowe przód (115 PLN/szt)

 2.klocki hamulcowe przód (60 PLN)

 3.klocki hamulcowe tył (50 PLN)

 4.kable wysokiego napięcia + świece ( 55 PLN +42 PLN)

 5.poduszka skrzyni biegów (62 PLN)

 14.11.2003 - Wymieniłem :

 Wszystkie membrany uszczelki podkładki w parowniku (mixer) instalacji

 gazowej (120 PLN)

 22.12.2003 - Wymieniłem :

 Poduszka (tuleja metalowo-gumowa) pod silnikiem (45 PLN)

 12.1.2004 - Wymieniłem :

 Uszczelka pod pokrywą zaworów ( ok.15 PLN)

 14.2.2004 - Wymieniłem :

 Sworzeń wahacza-przód( 29 PLN)

 3.4.2004 - Wymieniłem :

 1.Tuleja metalowo-gumowa wahacza-przód( 60 PLN)

 2.Osłona gumowa przegubu ( 20 PLN)

 15.4.2004 - Wymieniłem :

 Łącznik stabilizatora (45 PLN)

 2.6.2004 - Wymieniłem :

 Pasek alternatora oraz wspomagania kierownicy (40 PLN)

 10.8.2004 - Wymieniłem :

 Łącznik stabilizatora oraz sworzeń wahacza (70PLN)

 18.8.2004 - Wymieniłem :

 Uszczelka pod głowicą (60PLN +200PLN robocizna)

 16.10.2004 - Wymieniłem :

 Pompa wodna + pasek rozrządu (180PLN +100PLN robocizna)

 

 tutaj możesz zobaczyć fotki mojej 605-tki

                                                                                                       

                                                                                               powrót