Peugeot 605

   

      Od połowy lat 70. swoje komfortowe limuzyny Peugeot oznaczał numerami powyżej liczby 600. Taki też jest Peugeot 605, którego produkcja rozpoczęła się przed dziesięciu laty.

      Peugeot 605 może śmiało konkurować z pojazdami spod znaku BMW, czy też Mercedesa. Dotyczy to zarówno komfortu, jak i dynamiki, a także elegancji. Peugeot 605, to klasyczny w formie sedan o dostojnej sylwetce. Nadwozie modelu 605 ma także cechy dynamiki, przez co auto może się podobać także miłośnikom szybkich, sportowych wozów. Dla porządku dodajmy, że nie brak także głosów, iż sylwetka Peugeota 605 jest zbyt zwalista. Wszystko rzecz gustu.

     Nie pozostawia natomiast wątpliwości ilość miejsca wewnątrz tego samochodu. Pod tym względem auto jest wyjątkowo wygodne i komfortowe. Do długich podróży kuszą nie tylko znakomite fotele, ale także regulowane zawieszenie. W zależności od potrzeb można wybrać ustawienie komfortowe lub sportowe. Wszystko odbywa się za pomocą elektronicznego układu uruchamianego jednym przyciskiem. Peugeot 605 może pełnić rolę auta rodzinnego, gdyż jego prawie 500-litrowy bagażnik z łatwością "połknie" pokaźną ilość bagaży.

     Peugeot 605 napędzany może być kilkoma silnikami. Warto jednak pamiętać, że w 1995 roku auto przeszło szereg modyfikacji. Dotyczyło to także silników. Jako że jest to rubryka dotycząca samochodów używanych, skupimy się na tych silnikach, które napędzały te auta do 1995 roku. Najmniejszą jednostką benzynową był czterocylindrowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 121 KM. Ten motor zapewnia zupełnie przyzwoite osiągi, przy dość umiarkowanym zużyciu paliwa. Mocniejszą jednostką jest sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów, wykonany w technice czterozaworowej. W tym przypadku pod maską auta jest 200 KM. Jednocześnie rośnie zużycie paliwa. W palecie silników jest także turbodoładowana jednostka wysokoprężna o pojemności 2,1 litra i mocy 109 KM. Ten silnik jest godny polecenia dla osób, które cenią sobie spokojną jazdę i nie lubią zbyt częstego tankowania. Silniki Peugeota 605 są dość trwałe i niezawodne.

     Nie stwierdza się poważniejszych usterek. Model 605 wykazuje, jak na razie, bardzo dobrą odporność na ataki rdzy. To ważne, gdyż jeszcze do niedawna pokutowało przekonanie, że samochody produkcji francuskiej są wyjątkowo podatne na korozję. Peugeot 605 ma wiele pomysłowych rozwiązań (regulowane zawieszenie), ale w przypadku awarii koszty naprawy mogą być bardzo wysokie. Składa się na to przede wszystkim cena części zamiennych, które są osiągalne tylko w serwisach. Podaż części używanych do Peugetów 605 jest praktycznie zerowa. Pojazdy wyprodukowane w latach 1989-1990 można kupić już za ok. 20-22 tys. zł. Auta z lat 1991-1992 kosztują ok. 25-28 tys. zł, natomiast z lat 1993-1994 - od 32 do 40 tys. zł.

 

 

             Źródło : "Giełda Samochodowa" nr 30 , 23 kwiecień 1999     www.GieldaSamochodowa.com     

 powrót