Flagowa limuzyna Peugeota produkowana w latach 80 i 90 posiada
wszystkie cechy auta klasy wyższej, ale nigdy nie cieszyła się duża popularnością.
Nie pomogła konserwatywna linia nadwozia, przestronne, bogato wyposażone wnętrze
oraz jak na tę klasę aut oszczędne silniki.
Na drodze stanął głównie brak renomy francuskiego producenta w tym elitarnym segmencie.
Zważywszy na silną konkurencję, głównie ze strony pojazdów niemieckich, wiadomo było, że od początku produkcji
"605" stała na straconej pozycji.
Niewielkie zastrzeżenia do solidności montażu czy materiałów, z których
wykonana jest tablica rozdzeilcza, zniknęły po modernizacji w 1993 roku.
Wiele dobrego można powiedzieć o jednostkach napędowych, choć stosowane początkowo
silniki 2.0 zasilane gaźnikiem były uciążliwe w eksploatacji(problemy z regulacją).
Niesprawności dotyczą także wersji 3.0 V6/167KM (szarpanie,nieszczelne kolektory)
z początku produkcji. Ciekawą propozycją są turbodiesle.
Zapewniają przyzwoite osiągi i (w przeciwieństwie do 2.0 turbo czy3.0)
niskie zużycie paliwa (średnio 7-8l).
Użytkownik może liczyć na wysoki komfort resorowania, który zapewnia niezależne zawieszenie. Funkcjonalność
gwarantuje blisko 500-litrowy bagażnik charakteryzujący się
foremnym kształtem i eleganckim wykończeniem.
Większośc oferowanych samochodów pochodzi z prywatnego importu. Często
spotykane są wersje bogato wyposażone. Oprócz standardu, który od 1993 roku
obejmował ABS, poduszkę kierowcy i wspomaganie układu kierowniczego, sporo auto jest
wykończonych tapicerką skórzaną i ma klimatyzację. Uwagę zwracają niskie ceny.
Za sześciolatka z silnikiem Diesla trzeba zapłacić nieco ponad 30tys. zł.
O ile ceny zakupu to zaleta 605, o tyle ceny części i usług w ASO mogą
znacznie nadwyrężyć domowy budżet(szczególnie przy 24-zaworowej wersji 3.0 V6).
Historia/dane
Peugeot 605
debiutowałw 89r. W latach 93 i 95 zmiany w nadwoziu i we wnętrzu. W 94r pojawił się turbodiesel 2.4 (129KM).
Następca (607) od 1999r. Napęd na przednią oś, zawieszenie niezależne, wszystkie tarcze wentylowane.
Eksploatacja
Usterki:
częste problemy z "elektryką"-awarie centralnego zamka, podnośników szyb, osprzętu silnika
; przedwczesna korozja układu wydechowego; uszkodzenia łączników stabilizatora;
wycieki oleju z półosi; jednostronne działanie hamulca ręcznego
Nasza opinia
|